Ugnspannkaka

Jag har i 2-3år ätit glutenfritt pga. magproblem. Sedan jag började med det har jag inte ätit ugnspannkaka då jag testat en gång och tyckte konsistensen blev läskig. Har saknat det lite då det var en rätt som vi innan gjorde ganska ofta när vi hade ont om tid.
Nu fick jag tips från en kollega att testa ugnspannkaka med bacon från Åses blogg 56kilo
Den blev helt okej och lär bli en snabb lösning flera ggr. Nästa gång tänker jag utesluta osten för att få den ännu mera lik en vanlig hederlig fläskpannkaka.

Idag fick det bli en liten promenad längs Vättern igen innan det blir en runda på cykeln ikväll. Gäller att passa på när det är sol och det inte blåser storm ute på Östgötaslätten.

Avslutar kvällen i soffan med grillade hamburgare och så småningom hockeyfinal på tvn. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

motettlivibalans.blogg.se

Jakten på ett liv i balans

RSS 2.0