Frånvaro

Ett par veckor har nästan gått sedan jag skrev något här sist. 

Dagarna rullar på så himla fort! Och vilken sommarvärme vi har fått. 
I förra veckan åkte vi till Göteborg och firade vår fjärde bröllopsdag. En vistelse som jag sagt till mig själv att ät vad du vill och få inte några dåliga tankar för något. 
Något som jag höll! Och jag är så otroligt glad för det. Vi gick och gick och gick hela dagarna. På fredagen unnade jag mig den där efterlängtade mjukglassen. Och det kan ha varit det godaste mjukglass jag ätit! 
Annars blev det faktiskt inte så många avstickare från planen. En bit plopp åt jag som var en vinst från Liseberg. Men den smakade bara socker så det blev inga fler😊

Denna vecka har kosten skötts sådär. Jag har snarare ätit för lite. Nästa vecka får vi gå åter till planerandet. Det gör det hela så mycket lättare. 

Något jag ger mig själv ok. är att äta en å annan glass i värmen. Det får det helt enkelt vara värt. 

Vad gäller motionen så är jag så glad! Äntligen har jag kommit dit där jag vill vara. Jag snörar på mig skorna och tar mig ut för att jag vill och för att jag tycker att det är skönt. Försöker variera promenader med cykel. Nu har det mest blivit promenader vilket till en öm ovansida av vänster fot. Så nu får det bli cykel och undvika promenader på asfalt.

I helgen väntas jobb och vi får se på söndagkväll hur jag har lyckats få till motionen i värmen mellan jobbpassen. 

En bild från Pariserviken i Motala i onsdags då jag gick en helt underbar promenad och tänkte ta ett skönt dopp efterråt. Ett dopp blev det men inte var det skönt inte! 😂
Att ett vatten som ser så inbjudande ut kan vara så fruktansvärt kallt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

motettlivibalans.blogg.se

Jakten på ett liv i balans

RSS 2.0