En klassiker?

Godmorgon.😊
Idag börjar jag kl.10, det ger tid till en lite lugnare morgon Ă€n vanligt vilket var vĂ€ldigt skönt idag. Vaknade kl.6 och gav mig ut pĂ„ en liten promenad vid 7. Jag klarade för övrigt att springa 2 telefonstolpar lĂ„ngt idag! 
Nu blir det en sur frukost (sur yoghurt och sura björnbĂ€r😉) innan det Ă€r dags att duscha och Ă„ka till jobbet.

Jag har fortsatt med mina sĂ„dĂ€r veckor tyvĂ€rr men nu kĂ€nner jag mig lite mer motiverad igen. 

I helgen har det varit cykellopp istan och jag var inne och tog emot min man och hans syster i söndags efter att de kĂ€mpat i 15mil. PĂ„ fredag startar de sin lĂ„nga tur runt VĂ€ttern och jag stĂ€ller in mig pĂ„ att inte kunna sova nĂ„got den natten.

IgĂ„r skulle jag sjĂ€lv ge mig ut pĂ„ en cykeltur och första kilometrarna kĂ€nde jag mig riktigt pigg. Det var innan motvinden tog i ute pĂ„ slĂ€tten visade det sig. 
Men iallafall, under de kilometrarna sĂ„ kom tankarna pĂ„ att jag borde anmĂ€la mig till nĂ„got form av lopp för att hĂ„lla motivationen uppe. För tĂ€vlingsmĂ€nniskan i mig vill inte göra nĂ„got halvdant sĂ„ jag tror att det vore en bra grej för att motivera mig ytterligare. 
Helt plötsligt kom tankarna pĂ„ en tjejklassiker fram. HĂ€ftigt bara det att tanken kom. Nu ska jag försöka hĂ„lla kvar den tanken och se vad som kan hĂ€nda om ett par Ă„r eller sĂ„.  
Det vore sĂ„ hĂ€ftigt om jag kunde transportera min kropp pĂ„ de utmaningarna. Jag har ju inte direkt varit snĂ€ll emot den tidigare. 

SĂ„ hur har de senaste veckorna varit sammanfattningsvis?
  • Skött mig sĂ„dĂ€r med kosten
  • Skött mig helt okej med motionen, en öm fot har hindrat promenader men tagit fler cykelturer istĂ€llet.
  • StĂ„tt stilla pĂ„ vĂ„gen
  • Hittat ett hopp i motionen jag inte haft tidigare.
SÄ nÀr jag kollar pÄ det sÄdÀr sÄ Àr det ju inte sÄ farligt ÀndÄ.

Dags att göra sig iordning för 11h pĂ„ jobbet.
Imorgon fĂ„r det bli en promenad igen. PĂ„ fredag kanske jag skulle ta mig till simhallen, det var bra lĂ€ngesen. 

Kram

 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

motettlivibalans.blogg.se

Jakten pÄ ett liv i balans

RSS 2.0